Liroy en Pieperpost enthousiast over samenwerking met De Binnenbaan

Liroy en Pieperpost enthousiast over samenwerking met De Binnenbaan

Foto: John Brussel

Dat je met een gerust hart werkzaamheden kunt uitbesteden aan De Binnenbaan, bevestigen Jaap Plant van Liroy B.V. en Eveline Grondel en Fanar Al-Obaidy van Pieperpost vol enthousiasme. “Er gaat nu minder fout dan toen we het nog allemaal zelf deden.”

Liroy B.V. uit Benthuizen is importeur van lang houdbare Chinese voedingswaren. “We kopen producten in in het Verre Oosten en verkopen ze in Europa. Voor ieder land gelden andere etiketteringsregels en daarom moeten onze producten stuk voor stuk van een ander etiket worden voorzien. Het is erg belangrijk dat de juiste etiketten op de juiste producten worden geplakt, dus het werk moet zorgvuldig gebeuren”, vertelt Jaap Plant, Senior Logistics Manager bij Liroy. “De samenwerking met De Binnenbaan is ongeveer vijf jaar geleden tot stand gekomen. We hebben bewust gekozen voor een sociaal werkbedrijf vanwege het maatschappelijk verantwoorde aspect. Ik ben er bijzonder blij mee. De samenwerking loopt fantastisch en ik kan me geen problemen herinneren. Sterker nog: de samenwerking breidt zich steeds verder uit.”

Bij De Binnenbaan worden echter zeker niet uitsluitend ‘eenvoudige’, repeterende werkzaamheden uitgevoerd. Pieperpost is een bedrijf uit Rotterdam dat cadeaupakketjes verstuurt met daarin een gepersonaliseerde aardappel als tekstdrager. “Ons bedrijf ‘ontplofte’ toen een filmpje over ons product ‘viral’ ging op Tiktok. De volgende dag hadden we 400 opdrachten en de dag erna zelfs 800. Dat was teveel om met z’n tweeën te kunnen blijven doen, dus we waren direct genoodzaakt om te professionaliseren. Ook wij wilden graag samenwerken met een sociaal werkbedrijf, maar het duurde even voordat we in De Binnenbaan een partner vonden die de werkzaamheden aandurfde. Ieder pakketje dat verstuurd wordt door Pieperpost, is immers anders en de tekst wordt met de hand op de aardappelen geschreven”, vertelt Eveline Grondel van Pieperpost.

“De samenwerking kwam snel tot stand”, vult haar collega Fanar Al-Obaidy aan. “Het werk werd al binnen enkele dagen nadat het contact was gelegd door De Binnenbaan uitgevoerd. Dat is nu twee maanden geleden en er gaat nu minder fout dan toen we het nog allemaal zelf deden. We zijn dus zeer tevreden. En we komen hier regelmatig over de vloer en merken dat de medewerkers het leuk vinden om de opdrachten voor Pieperpost uit te voeren. Het is dus echt een win-winsamenwerking.”

In INTO Business verscheen een artikel over de samenwerking van De Binnenbaan met Liroy B.V. en Pieperpost. Lees hier het hele artikel.